Sunday 18 September 2016

Semakin aku dewasa ni , semakin banyak benda dah aku lalui .
Sampai...
Sampai apa ?
Sampai rasa malas nak berkawan dengan orang sekeliling .
Jujur hati berkata ...

Kata apa ?

Mereka kata kita berubah ..
Sedangkan mereka tak perasan bahawa ..
Mereka yang meng-ubah- kan diri ini .

Boleh pula mereka bertanya mengapa kita berubah ?
Kenapa mereka tidak bertanyakan kepada diri mereka sendiri ?
Tak faham .
Sungguh dari hari .

Bukan nak minta dipujuk ,
Mengharapkan mereka sedar apa mereka lakukan .

________________________________________________________________________________


Sorang demi sorang pergi ,
eloknya ada 100 kawan ,
lama-lama 90..
80..
70..
60..
50..
40..
30..
20..
10..
1..

akhir ?
entah 1 tu benar2 ikhlas atau tidak .

Ya Allah ,
aku bukan tidak bersyukur dengan mempunya ramai kawan ,
Tetapi yang aku ada ini  tidak cukup seperti mana yang aku idamkan untuk bawaku ke jalan benar.

Adanya .. si kaki fitnah , adanya si kaki penipu , adanya sikaki kutuk , adanya sering merendah-rendahkan aku .

Berkawan dengan si dia , si sana jeles ,
Habis ?
Mahu berkawan dengan siapa ?

Apa mereka cinta kepada 1 jenis ?
sehingga buatkan dirinya jeles untuk aku  berkawan dengan kawan baiknya ?
Pelik.
Tak faham .

Di mana istilah " kawan untuk semua " ?

Lagi perit ..
Bila kawan sudah mula bercinta ..
Berubahnya 99%

Bukannya aku jeles ,
Tetapi di mana yang lama mereka ?
Yang sering berborak ,
Menceritakan masalah dengan aku ?

Ouh , lupa ..
segala masalah telah diceritakan kepada pasangan mereka .
Wahai sahabat yang sedang sebok bercinta ,
Semoga kau berbahagia & semoga jodoh hingga ke akhir hayat kelak .

Wahai rakan yang masih ada bersama ku ,
Ku pohon jangan la membenci di antara satu sama lain ,
Jujur itu indah ,
Jujurla pada aku jika kesalahan itu berpihak padaku .

Tak pernah berdendam ,
Jahat mana pun rakan yang perlu ada ada ,
Sayang tetap seperti mana pertama kami aku mengenali .
_________________________________________________________________________________

Emm sudahla , sedih la macam ni nak bersedih2 hahaha . Alhamdulillah dah habis trial , result pun baru 4 ketul keluar . Result nanti la tunggu semua keluar . lagi 1 bulan je nak spm ni . berdebar ? gila kau tak berdebar . Paling dinantikan dari aku darjah 6 ! hahaha . Akhirnya tercapai juga aku nak ke form5 . ( sebab tak sabar nak habis sekolah ) . To be honest , aku adalah seorang remaja yang pemalas pada zaman dulu (gelabah je dulu) , kuengkueng , tadala pemalas tu time umur f1-4 . Hahaha malas terok , tk suka belajar , form 4 dapat kelas 4B (SAINS) , gi keluar hahaha sbab tak minat , bila dah keluar datang la menyesal tapi tapala aku masuk kelas aliran seni/perdagangan/tassawur ni pun mencabar dan benda tu aku minat . Bila minat pasti la boleh bawak . Tahun ni aku berazam dngn diri aku " belajar misha belajar " . Okay awal tahun masuk sekolah , rajin dia takyah cita , rajin teruk , hahaha balik sekolah terus belajar , smpai dah bulan 3 macamtu dah datang balik spesis malas ni . Aku kejutkan la diri " tak boleh biarkan , bahaya , aku spm , bila lagi nak banggakan ibuayah dengan diri " " apa aku nak buat eh ? " " cintakan buku ... okay aku try cintakan buku " .

Bermula la kisah percintaan aku dengan buku-buku .
Alhamdulillah hubungan kami semakin erat!
Hahaha .
Alhamdulillah , disebabkan aku ikhlas bercinta dengan buku , result pertengahan tahun aku pun membahagiakan aku .
NO MORE GAGAL SEJARAH AND MATH OKAY!! (PALING PENTING)

InshaaAllah SPM "A+" semua subjek .

Ya Allah makin jatuh cinta dengan math pula lepastu ,
Bila dah tahu , berlagak sungguh " ekele senang je "

Amikk kau trial haritu , keluar dalam KBAT pula .
SO ? GERAKLU PAPER ROGER !

Hahahaha tapi Alhamdulillah dapat C pula result trial math ni .
(sedihnya sebb target B , but its okay , nak suruh aku bercinta dengan buku lagi la tu )

Bila dah terbiasa study ni ,
Aku mula rasa seronok .
Indahnya belajar dengan hati yang ikhlas .

Kenapala dari dulu ....
Ok stop,
Siapa suruh tak sedar dari dulu!
Marila ketawakan zaman malas kita dahulu *

Hehe tapala , sekarang fokus spm !
Goodluck batch saya!
All the best !
Jom capai bintang bersama saya .
Semoga Allah sentiasa permudahkan segala urursan !
(make sure kena usaha bukan doa je k guys )




0 comments:

Post a Comment