Thursday 22 December 2016

Rindu kian membuak-buak .
Rindu itu indah kan kadang-kadang ?
Sebab terkenang segala yang pernag dilalui .
Suka dan duka .

Cuma rindu ni ..
Ibaratkan " bertepuk sebelah tangan "..
Tak semestinya orang yang kira rindu itu merindui kita .

Apa guna kunci terbesar dalam hidup manusia ?
Berdoa .
Doa itula tempat paling indah untuk diluahkan .

Luahkan la dari A - Z .
Sesungguhnya Allah sentiasa mendengar .

" Ya Allah , sampaikan la rinduku padanya " .

Ecewahhh.

Aku ?
Hmm , banyak aku rindu .
Arwah nenek , atok ..
Tapi yang ini hanya mampu sedekahkan Al-Fatihah .

Rindu Rasulullah itu ,
Seharusnya perbanyakkan selawat!

Rindu sesama manusia pula ..
RINDU sangat dekat kawan-kawan .
Yang dulunya semua ceria-ceria belaka .
Tapi sekarang kebanykkannya busy dengan pakwa la pulak!
Wops , takpala sahabat , semoga berbahagia!

Rindu akan seorang lelaki ?
Hmm ada ,
Tapi ?
Tak ada tapi la .

hehehe .

____________________________________________________________________________


Orang kata percintaan itu indah .
Ya , sememangnya betul .
Tapi!
Bagi aku ..
Percintaan itu indah bila dihargai .
Ulang suara : DIHARGAI .

Sememangnya untuk mencari cinta yang abadi itu sukar .
Cuma orang sekarang ni ,
Mudah memberikan hati ?
Mudah terpedaya dengan kata-kata manis .

Aku ?
Hm mengikut pengalaman 2 kali bercinta aku
" malu jap "
Bila kemanisan itu memang manis ,
Bila kepahitan itu , amat la menguji kesabaran .

Sememangnya cinta itu ibaratkan " fun " untuk orang sekarang .
Bercinta tanpa ada niat berkahwin .
Hanya untuk bersuka-ria .

Orang kata , nak bercinta biar ada niat benar-benar inginkannya sehingga betul ingin memilikinya sebagai pasangan yang halal .
Ini tidak , belum kahwin sudah sebok berpegang .
Bila break nanti ?
Sisa pegang itu campak mana ya ?
Hahaha !

Sungguh dari hati aku ,
Bercinta itu memang indah bila dihargai .
Bila telah dibuang ,
Cinta itu baru disedari oleh mereka yang membuang .
" Bila dah terlambat , baru nak menyesal " .

Bercinta mengajar aku agar mengenali seseorang itu dengan lebih mendalam sebelum meletakkan harapan yang tinggi dan untuk berminat akannya .
Kepercayaan itu adalah kunci percintaan .
Kepercayaan itu adalah kunci rumah tangga .
Tanpa kepercayaan ,
Kemana la semua pasangan di dunia ni kan ?
Tunggang langgang la tanpa perkataan " kepercayaan " .

Sekarang...
Bagi aku ..
Jangan la dibuat main cinta itu .
Kerana cinta  itu amat indah jika kau mencintainya kerana Allah .
Bukan kerana nafsu semata-mata .
Tidak ada masa untuk bermain dengan cinta si monyet .

Hidup ini harus tegas .
Cinta itu bukan perkara yang boleh dibuatmain .
Jika kau benar cinta akan seseorang itu : Pasangla niat untuk mengahwininya suatu hari , wahai kaum Adam .

* Jangan la baru darjah 6 nak bercinta & dh pasang niat ok! Kena ikut logik jugala nak fikir pasal cinta tu time umur berapa ! Hahaha *

_________________________________________________________________________________

Bersedih itu ,
Langsung bukan pilihan aku .
Siapa sahaja suka bersedih ?
Melihat orang sedih pun boleh membuat hati pilu .

Inikan pula ..
Diri yang menanggung .

Kadang-kadang ,
Ada segelintir perkara yang terpaksa aku pendamkan segalanya .
Tempat mengadu ku semakin sempit .
Keluarga pula semakin sebok ,
Malah lagi sukar untuk memahami diri ini .
Tapi tidak mengapa ;

Allah itu sentiasa ada di sisi aku .
Dia sahaja tahu isi hati ini .
Yang suka
Yang duka
Dan sebagainya .

Ya Allah , Ampunkan segala dosaku .
Sesungguhnya : Kau maha pengampun dan penyayang .

Kuatkan aku dan rakan-rakan ku untuk menempuh segala dugaan Ya Allah .
Kau ceria kan la hati rakan-rakan ku jika terdapat kesedihan dalam hati mereka ,
Walaupun sedikit .

____________________________________________________________________________

0 comments:

Post a Comment