PENGALAMAN

Tuesday 17 October 2017

CUTI SEMINGGU!
WOOOO TPI DAH HARI SELASA DH . WHAT A SAD LIFE . HAHAHA

Balik haritu dari Jumaat - Isnin kerja part time dekat petronas . Part time je . Buat filing . Banyak nak mampo* . Hahaha takpela even penat apa ke , demi sesuap nasi apedehal . TAPI SERIOUS PENAT ! hahahahaha .  Tapi takpela dah habis dah . Harini pun dah selasa dan im so lazy nak buat assignment .
ASTAGHFIRULLAH . - go away saiton .

Okayla harini nak settlekan business jap . Pagi tadi pun ada customer tanya kenapa barang dia tak boleh track dekat online tu . Aduhai , biasala bila nak cuti-cuti ni esokkan deepavali , so system down sikit . Tapi patutnya barnag tu dah sampai dekat customer tu tapi entah la nak . Takpela , kita tunggu dan lihat . Sebab dah call poslaju dah pun . Alhamdulillah , baju new collection dapat sambutan yang baik2 belaka . <3


Ni nak ambil gambar cardigan baru siap ni . Goccccc susahnya nak belajar + business dalam masa yang sama ! :( . But its okay , demi my passion . Keep it up Adriana Misha . Everything will be alright . Berdoa dan keep berusaha.

Harini rasa macam nak borak pasal pengalaman aku bekerja .

Okay paling aku nak cerita is abouttttt LELAKI .



So pengalaman aku kerja kat petronas dari dulu sampai sekarang ni ialah ;

Lelalki , tak kira tua muda . Wei srs .
Okay aku bukan nak buka aib orang . Tapi ambik ni sebagai pengajaran .

Aku pun bukan tahu nama pakcik ni apa . Tapi aku nak gelar dia atok la sebab dia memang berumur macam atok aku .
Okay first , atok ni memang everytime dia dtang ;-

[ dia pakai jubah ]
[ pakai serban ]
[pakai kopiah ]

senang cerita pakaian yang sedap mata memandang .
Jujur aku cakap aku suka tengok orang tua , sebab depa cute !
Tapi yang atok ni tak cute langsung .
Masa ni first day aku kerja 28/11/2016 .
Atok ni beli surat khabar , pastu aku salah bagi baki, pastu dia gelakkan la dia kata math gagal ke dulu semua en pastu dia kata tkpela budak baru saya faham , pastu dia ambil baki sambil pegang tapak tangan aku .

Okay masa tu aku tak negative lagi la , aku just macam ok atok ni terpegang la kot . So aku pun takdela fikir mana . Esok esok tu dia datang lagi beli , memang macam sengaja bagi duit besar , so aku pulangkan baki then dia pegang lagi tangan aku sambil cakap " awak ni comella " . GOCCCCC START DARITU AKU DAH TRAUMA!

Lepastu masa tu tempat bekas baki tu tkde tau , hilang akak manager kata . Pastu seminggu lepastu benda tu ada balik boss beli baru . Pastu mcm biasa ah atok ni ada , dia bagi lagi duit besar , aku pun pulangkan baki dengan letak dekat bekas tu , dia cepat2 grab tangan aku , pastu aku terus macam ey orng tua ni kang aku pukul kang . TAPI TAK LA SEBAB ADRIANA MISHA TAK PANDAI MARAH ORANG ! TOO SAD .

Aku pun bagithu supervisor aku tak selesa with this atok semua en . Pastu supervisor kata try  elak ambik dia , maknanya try buat tak nampak layan customer lain or pergi toilet or wtsvr la kan . So aku pun try masalahnya , kan ada dua kaunter , aku selalu kaunter minyak la , brang dekat satu lgi . TAPI ATOK TU NAK JUGA BAYAR DEKAT KAUNTER MINYAK . So satu haritu aku pulangkan baki dia dengan campak atas meja sebab aku dah sakit hati! Huaaa terukkan but aku tak tahan dah . PASTU KORANG TAHU TAK DIA CAKAP APA . " Kenapa marah ni sayang " . GUYSSSSS APA NI .

So aku nak pesan la kat korang lagi2 girls , janganla judge orang dari luaran je . Nampak baik je kau pun ok . NAH START DARI ATOK TU aku dah tk percaya luaran orang sangat dhh . CUBA KAU BAYANGKAN ORANG BERPAKAIAN MACAM TU PERANGAI GATAL MACAMTU .

Banyak lagi dia buat tapi tkpela , cukupla ini untuk pengajaran .
Tapi janganla pula lepasni korang nampak orang pakaian macamtu korang fikir negatif .
Aku just nak suruh korang hati-hati jela .

Okay ni pasal atok tua . Next abang-abang muda handsome belaka .
Alhamdulillah la aku bukan jenis cepat melting .
Hahaha sebab aku tahu aku tak cantik mana so buat apa aku nak berangan orang suka aku " emoji gelak sambil nangis " .

So abei-abei kacak ni , dalam sehari mesti kau akan kena kacau la kat cashier tu , dok piwit2 , dok mintak resit lepastu mintak pen paastu bagi nombor . Dengan harapan kita whatsapp dia latu! Hahaha tapi tk aku tak tererdaya " emoji mata pandang atas " .

Okayla its normal kot lelaki just saja2 kacau kan ?
Tapi kalau dia boleh buat tu dekat seorang perempuan , tak mustahil dia boleh buat benda macamtu dekat perempuan lain kat luar . BETUL TAK !

So jangan la mudah terpedaya dan jatuh hati .
KAHKAH .

p/s tapi kalau dah jodoh-jodoh juga eh huhu .

JAPLA NAK STOP CERITA PASAL PENGALAMAN NI .
SEBAB ADA BANYAK , SO NNTI NEXT EPS PULA OK .

Korang ! BTW , nanti ada masa tengokla cerita " TRANSIT TERAKHIR " .
Lagi-lagi untuk anda yang hati masih keras CET! Im joking . Pergila! Apa yang pergi ? PERGI LA TENGOK! BEST AKU TNGOK PUN MACAM INSAF SIKIT . Banyak la juga .. Hahaha tkdela cerita ni bagus , dia mengingatkan kita agar jangan stop buat kebaikan and KEEP tinggalkan keburukan . Dia macam cerita tanah kubur , ha ah sama macam tu la , tapi ni kisah bawak van jenazah . Best serious , hayati la kalau nak benda tu sampai ke hati dan minda dan perbuatan .

0 comments:

Post a Comment