Perkataan ? Hati ?

Wednesday 16 January 2019



Ada beza antara perkataan dan hati .

Perkataan ni benda yang kita semua keluarkan dari mulut , either baik perkataanya atau buruk perkataannya . Tapi kadang , yang mengelirukan orang is , betulke perkataan dari mulut tu datangnya dari si hati ?

A random question to myself .
Bagi aku ?
Bagi aku perkataan dari mulut tu jadinya penipuan bila dalam keadaan tergesa .
That means , bila kau cam tengah kabut , serabut , serabai dan segala yang sama maksud dengannya , act apa yang kau kata kt mulut tu tk sama dengan hati .

And kadang , perkataan dari mulut tu mengeluarkan kebaikan ,
let say dia kata dia rindu .
But dalam hati , tidak sesekali .
Perkataan dari mulut tu lebih untuk menjaga hati orang .
Faham ?

I guess semua orang pernah menipu melalui kata-kata yang diucap di bibir .
Walhal , dalam hati 98% lain dari yang di keluarkan dari anggota mulut .

Mehhhhhhhhh , benda ni dah jadi routine manusia .
" wei kau dah siap assignment ? "

- ' dah '

Padahal belum , tapi hanya nak merasakan diri bagus .
Contoh jela ni , if dah siap betul tu boekkkkk ah sis .

Aku pun jujur la ,
Penipuan dari mulut ni lebih kepada " ya okey , ya boleh , ya tak apa "

Maksudnya macam orang bagi suggestion , orang bertanya ke apa , apa yang aku akan jawab is
ya okey
ya boleh
ya its okey

Uikkk dalam hati dah macam apa " agh taknak "
Hahahaha tu basic mulut menipu !
Can't diasgree with that .

Aku pun tak tahu macam mana nak elakkan penipuan simple ni dekat orang .
Yela kadang kalau kita jujur , lain jadinya .
Susah .

Tapi bagi aku , benda macam tu okey lagi , yang jangan dibuat tipu is about ibadah , belajar , and kasih sayang sesama manusia . Itu semua kira permata dalam hidup .

p/s Jangan la pernah kata sayang sedangkan hati tak sayang .

0 comments:

Post a Comment